fbpx

Polscy przedsiębiorcy bardzo obawiają się unijnego pakietu

INFO: Nie ma zgody na pakiet mobilności w takim kształcie. Jego akceptacja byłaby nieuczciwością wobec wszystkich firm, którym z dnia na dzień coraz trudniej jest funkcjonować na europejskim rynku – stwierdza Związek Pracodawców “Transport i Logistyka Polska”, członek Konfederacji Lewiatan.

 

Zdaniem ekspertów, deklarowana ochrona praw socjalnych kierowców została zastąpiona ochroną zachodnich rynków przed konkurencją z peryferyjnych państw Unii.

– Trudno, abyśmy wzorem innych organizacji cieszyli się i akceptowali rozwiązania, które doprowadzą do upadku tysiące firm pochodzących z tzw. peryferyjnych państw członkowskich Unii Europejskiej, w tym z Polski, Litwy, Rumunii, Chorwacji, z Węgier i Bułgarii. Stworzą one bariery administracyjne dla branży transportowej, a także na wiele lat zwiększą przewagę konkurencyjną przewoźników z nieunijnych państw, których nie obejmą nowe unijne regulacje – tłumaczy p. Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców TLP. – Nie możemy akceptować regulacji, które przyczynią się do utrudnienia wymiany towarowej w Unii, spowodują zmniejszenie efektywności europejskiej gospodarki oraz wyższe koszty codziennego życia obywateli Unii Europejskiej. Nie będzie naszej zgody na irracjonalne, szkodliwe i antyrynkowe regulacje. Szczególnie, że nie przyniosą one nic dobrego żadnej grupie społecznej, w tym także kierowcom, którym początkowo te przepisy miały służyć – tłumaczy p. Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców TLP.

 

Zobacz także: Minister infrastruktury: Pakiet mobilności zniszczy polskie firmy

 

Źródło: konfederacjalewiatan.pl

56 thoughts on “Polscy przedsiębiorcy bardzo obawiają się unijnego pakietu

  1. Znów dyżurny kretyn stwierdza, że lepiej być w UE i nie móc konkurować i rozwijać się, niż poza UE i mieć perspektywy rozwoju. Polityka gospodarcza UE prowadzi wprost do albańskiego modelu autarkii.

  2. Jak ma być równość i regulacje to ma być! I schluss.
    Nie trzeba było wchodzić.

    1. To prawda. Nie trzeba było wchodzić, to wtedy polskie TIR-y nie miałyby prawa obsługiwać rynku unijnego i problemu by nie było.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.