INFO: Wiele szkół spełnia jedynie minimalne wymagania określane w podstawie programowej – informuje "Rzeczpospolita".
Szkoły niewystarczająco uczą umiejętności rozumienia tekstów, wykorzystywania matematyki w codziennym życiu, pracy zespołowej czy posługiwania się nowymi technologiami. Takie wnioski płyną z analizy wyników tzw. ewaluacji zewnętrznych, czyli systemu oceny szkół przez nadzór pedagogiczny, przeprowadzonych w latach 2013-14. Wykonuje je Ośrodek Rozwoju Edukacji, jedna z agend resortu edukacji.
Najgorzej w tej ocenie wypadają szkoły podstawowe – ponad 6% z nich spełniło jedynie podstawowe kryteria. Dla gimnazjów i liceów ogólnokształcących ten odsetek wyniósł ok. 3%. Aż 1,6% z ok. 1,5 tys. przebadanych szkół nie spełniło nawet minimów podstawy programowej i będą musiały wprowadzić programy naprawcze.
Źródło: rp.pl
Opracował: GK