INFO: Rozporządzanie Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczące pracy poradni psychologicznych zostało skrytykowane przez ekspertów – pisze "Rzeczpospolita".
Nowe przepisy dotyczące orzeczeń dla niepełnosprawnych uczniów miały poprawić proces ich wydawania oraz dostosować pracę poradni psychologiczno-pedagogicznych do potrzeb dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – pisze "Rz". Rozporządzenie zbiera jednak fatalne opinie. Wg ekspertów przepisy pogorszyły sytuację przeszło 100 tys. niepełnosprawnych uczniów. Wskazują oni, że MEN w rozporządzeniu posługuje się terminem stygmatyzującym uczniów – pejoratywnym "upośledzeniem umysłowym". Na całym świecie używa się pojęcia niepełnosprawności intelektualnej. Największe kontrowersje budzi jednak pomysł MEN, by to lekarz w orzeczeniu określał, w jakim zakresie niepełnosprawny uczeń może brać udział w życiu szkoły.
Źródło: rp.pl
Opracował: GK