fbpx

Zakaz szerzenia stereotypów płci w reklamach

INFO: W Wielkiej Brytanii w życie wszedł zakaz publikowania reklam, które szerzą “szkodliwe” stereotypy na temat płci. Nie będzie zatem na ekranach kobiet utrudzonych domowymi obowiązkami i nieszczęśliwych mężów.

Urząd ds. Standardów Reklam będzie kontrolował, czy publikowane w mediach materiały nie szerzą stereotypów płci, m.in. czy kobiety pokazywane są wyłącznie jako zajmujące się sprzątaniem, praniem i gotowaniem, a mężczyźni prowadzeniem samochodu i pracami warsztatowymi.

Urząd nie będzie mieć możliwości nakładania kar, ale będzie mógł orzekać, czy publikowana reklama narusza przepisy.

Źródło: breitbart.com

2 thoughts on “Zakaz szerzenia stereotypów płci w reklamach

  1. A niedawno była jakaś afera, że kalendarz, gdzie prezentowały się dziewczyny w warsztatach samochodowych, z uroczo przybrudzonymi smarem noskami, to jest seksizm.

    1. Coś mi się wydaje, że WB idzie w stronę, gdzie kobiety w ogóle nie będą mogły być fotografowane z odsłoniętymi twarzami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.