INFO: P.Ovadia Yosef, były Sefardyjski Naczelny Rabin Izraela i przywódca duchowy religijnej partii Szas, wziął udział w promowaniu piwa Carlsberg, pojawiając się na kalendarzu wydanym przez tę firmę.
Kalendarz ukazuje zdjęcia rabina oraz zawiera jego przesłanie skierowane do wiernych. Korzystanie ze słynnych rabinów i przywódców religijnych jest dosyć powszechne w izraelskich reklamach, w celu przyciągania ultraortodoksyjnych klientów. Pokazywane są np. zdjęcia rabinów błogosławiących kierowników firmy lub publikowane są teksty rabinów polecających dane produkty. Jest to jednak prawdopodobnie pierwszy przypadek pojawienia się rabina w reklamie piwa i wielu ludzi uznało to za lekceważenie religii.
Carlsberg w swojej reklamie, zamiast kłaść nacisk na przyjemność czerpaną z picia piwa oraz na miłe spędzanie czasu, skoncentrował się na promowaniu zdrowotnych wartości tego napoju. Zdaniem wielu, to właśnie ta taktyka przekonała rabina do pojawienia się na kalendarzu.
Źródło: www.haaretz.com
Opracował: Zafer Balbous