INFO: W poniedziałek, w tydzień po wprowadzeniu zakazu palenia w miejscach publicznych, weszły w życie nowe ograniczenia reklam alkoholu wprowadzone przez turecką Agencję Regulacji Rynku Tytoniu i Alkoholu.
Zgodnie ograniczeniami, reklama alkoholu nie może ukazywać żadnych innych potraw. Ponieważ raki, turecka wódka anyżkowa, podawana jest zwykle z przystawkami, Mey Icki, producenci Yeni Raki, wypuścili serię reklam jako formę protestu. Jedna reklama np. ukazuje obok butelki raki puste tależe z opisami popularnych przystawek, takich jak melony, biały ser lub ryby.
Nowe ograniczenia zabraniają także reklam alkoholu skierowanych do młodzieży, wykorzystujących elementy kulturowe, sugerujących, że alkohol może pomóc w rozwiązywaniu problemów lub ukazujących picie alkoholu jako symbolu statusu społecznego.
Źródło: www.hurriyetdailynews.com
Opracował: Zafer Balbous