OPINIA: Rada Konsumentów Fidżi twierdzi, że tamtejsi klienci tracą rocznie miliony dolarów ze względu na nieświadomość posiadanych praw, a także ze względu na ich niechęć do składania skarg na sklepy.
Jak powiedział p. Premila Kumar, przewodniczący Rady, tylko w ciągu ostatnich 2 lat konsumenci złożyli ok. 3,2 tys. skarg, które dotyczyły przedmiotów o ogólnej wartości przekraczającej 5 mln USD. P. Kumar zaznaczył, że każdego dnia konsumenci na Fidżi są oszukiwani co do jakości i wielkości kupowanych produktów, a niekiedy sprzedawcy oszukują ich co do terminu przydatności.
– Jako Rada mamy możliwość obrony konsumentów i odzyskania ich pieniędzy, ale obawiam się, że każdego roku wielu nieświadomych swych praw ludzi nie składa do nas skarg na oszukujące sklepy, przez co obywatele tracą rocznie ogromne sumy pieniędzy – stwierdził p. Kumar.
Źródło: www.fijilive.com
Opracował: Jarosław Wójtowicz