fbpx

Firmy muszą podać ukryte koszty produktów w reklamach

INFO: Australijski rząd wprowadził w poniedziałek nowe regulacje na poziomie krajowym, nakazujące firmom podawać pełny koszt produktów w spotach reklamowych.

Cena ma zawierać podatki, opłaty i inne ukryte koszty składające się na realną cenę produktu. Zmiany, jak zapewnia rząd, będą miały w dużym stopniu wpływ na ceny usług, takich jak przelot samolotem czy wypożyczenie aut.

Rzecznik grupy konsumenckiej „Wybór” p. Krzysztof Zinn, mówi, że decyzja ta jest zwycięstwem kupujących:

– Teraz nie będziesz musiał sprawdzać i weryfikować danych zawartych w reklamie, będzie można nawet mówić o uczciwości w reklamie, a wszystkie sztuczki i pułapki wykorzystywane przez firmy będą jedynie działać na ich niekorzyść – mówił p. Zinn.

Jednak p. Andrzej Chamber z Federalnej Izby Motoryzacyjnej uważa, że sprzedawcy samochodów nie będą w stanie podać całej sumy kosztów oferowanego samochodu przy uwzględnieniu wszystkich aspektów jego używania.

W obliczu tej debaty powstaje pytanie, czy rząd powinien ingerować w sprawę czysto biznesową i czy jego decyzja, choć narusza w pewnym sensie prawo wolnej wypowiedzi nie jest uzasadniona dla dobra konsumenta, który konstytucyjnie posiada prawo do rzetelnej informacji. Urząd Konkurencji ostatecznie zadecyduje o zaakceptowaniu lub odrzuceniu prawa.

Źródło: www.abc.net.au

Opracował: Piotr Zieliński

0 0 votes
Article Rating
Oficjalny sklep Janusza Korwin-Mikkego
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments