INFO: Władze Papui Nowej Gwinei zdają się nie zwracać uwagi na coraz to wyższe koszty budowy i przedłużający się czas budowy nowych dróg.
Mimo że zleceniodawcy nie wywiązują się z zadeklarowanych terminów oddania gotowych dróg na Papui Nowej Gwinei, tamtejsze władze bez problemu akceptują kolejne żądania finansowe firm na dokończenie inwestycji. Dla przykładu w połowie lat 90 XX w. wybudowanie 1 km dróg w Lae kosztowałoby 100 tys. kin (ok. 110 tys. zł), natomiast dziś cena ta jest wyższa o 900% i kosztuje podatników 1 mln kin (ok. 1,1 mln zł). Dla porównania cena ryżu na Papui Gwinei w tym samym okresie wzrosła o ok. 350%.
W efekcie na Papui Nowej Gwinei pojawiły się głosy, aby rząd interweniował na rynku budowy dróg i znacząco zmienił swoją politykę w tym sektorze.
Źródło: www.thenational.com.pg
Opracował: Jarosław Wójtowicz