INFO: Organizacja American Beverage Industry (ABI), reprezentująca producentów słodkich napojów z USA, wydała już niemal 8 mln USD na walkę z propozycją referendalną z San Francisco, która zakłada opodatkowanie słodkich i gazowanych napojów.
Mowa tutaj o zakupie banerów reklamowych, ogłoszeń radiowych i telewizyjnych czy wynajmowaniu aktorów do walki z propozycją podatku. W efekcie, jak na razie, ABI wydało w kampanii antypodatkowej po 15,5 USD na każdego zarejestrowanego wyborcę w San Francisco. ABI wydało też 1,4 mln USD na pokonanie podobnej propozycji w Berkeley, które jest mniejsze od San Francisco.
Propozycja referendalna zakłada wprowadzenie specjalnego podatku na napoje gazowane, napoje słodkie, niektóre soki, kawę i wody smakowe, który ma władzom przynosić ok. 31 mln USD dochodu rocznie.
Źródło:www.sfgate.com
Opracował: Jarosław Wójtowicz