Kontakt

Aby stale rozwijać portal, potrzebne są środki finansowe, wspomóż nas wpłacając dowolną sumę na konto:
Oficyna Konserwatystów i Liberałów
Ul. 3 Maja 100/1
05-420 Józefów
Numer konta: 58114020040000350235899194
Konkurs

Brak aktywnych konkursów

Newsletter

Darmowy newsletter z aktualnymi wiadomościami z Korwin-Mikke.pl w Twojej skrzynce e-mail.

16-08-2018 01:38:14

Trzy uwagi po wizycie na Pomorzu: "Ech, my to mamy problemy..."

Zjeździłem, jak prawie co roku, całe Pomorze. I mam trzy uwagi. Od 60 lat nie można rozwiązać problemu połączenia Świnoujścia z Polską. Wymaga to wybudowania raptem 200 metrów tunelu albo mostu. I oto osiołkowi w żłobie dano: co wygrywa koncepcja mostu, pojawia się niezbity dowód, że lepszy będzie tunel; co wygrywa koncepcja tunelu, pojawia się niezbity dowód, że lepszy będzie most. I tak od 60 lat!

Jest tajemnicą Poliszynela, że stoi za tym potężne lobby obecnie działających promów. Przecież wszyscy pracownicy promów potraciliby wtedy pracę! Więc Kapitanat Portu i wszystkie ZZ umiejętnie paraliżują jakąkolwiek decyzję w tej sprawie.

Ciekawe: jak długo?

Teraz Hel. W tym roku Globalne Ocieplenie coś słabo działało, w wyniku czego na Wybrzeżu było znacznie mniej wczasowiczów, niż co roku. Mimo to wjazd na Hel bywał całkiem zakorkowany – i, oczywiście, to samo będzie przy wyjeździe.

Problem jest podobno nierozwiązywalny. Bo Półwysep jest za wąski.

Tymczasem obok zapchanej szosy istnieje tor kolejowy. Wystarczyłoby rozmontować to XVIII-wieczne żelastwo, położyć tam drugą nitkę szosy – i po problemie! Autobusy przewożące obecnych pasażerów kolei zajęłyby 5 proc. nowej szosy; pozostałe 95 proc. byłoby wolne dla samochodów.

 

Na przeszkodzie nie stoi NIC realnego. Tylko przesądy, że „kolej to nowoczesność” (!!!!!), fundusze Unii Europejskiej, która popiera ten skansen, oraz interesy Związku Zawodowego Kolejarzy, ZZ Maszynistów, ZZ Dróżników, ZZ Toromistrzów...

Dopóki „problem wjazdu na Hel” nie zostanie w sposób oczywiście najprostszy rozwiązany, nie uwierzę, że w Polsce zapanowała normalność.

Teraz Mierzeja Wiślana. Królestwo Arabii Saudyjskiej postanowiło odciąć się od wrażego Emiratu Kataru. U podnóża półwyspu, kilometr od granicy Kataru, wybuduje 60 km kanału o szerokości 200 metrów, głębokość 15 do 20 m. Przy okazji zyska 120 km plaż, dwa porty itd. Koszt: $750 mln.

Dla porównania: III RP chce odciąć się od Krynicy Morskiej. Długość przekopu: 1,3 km, szerokość 40 m, głębokość 5 metrów. Koszt: $256 mln.

drukuj

poleć znajomemu

Aby dodać komentarz musisz się zalogować

Komentarze

Ten wpis nie posiada jeszcze komentarzy


Poczytaj również