Kontakt

Aby stale rozwijać portal, potrzebne są środki finansowe, wspomóż nas wpłacając dowolną sumę na konto:
Oficyna Konserwatystów i Liberałów
Ul. 3 Maja 100/1
05-420 Józefów
Numer konta: 58114020040000350235899194
Wiadomości
Konkurs

Brak aktywnych konkursów

Newsletter

Darmowy newsletter z aktualnymi wiadomościami z Korwin-Mikke.pl w Twojej skrzynce e-mail.

18-11-2017 20:45:00

Utracona szansa na modernizację

OPINIA: Porzucenie przetargu na nowego operatora systemu ViaToll na rzecz powierzenia prawa do poboru myta Inspekcji Transportu Drogowego to kolejny rządowy program, który można ocenić jako "pomysł dobry, ale wykonanie tragiczne" - ocenia p. Bartosz Jakubowski, ekspert Centrum Analiz ds. transportu.

 

- Opublikowane założenia nowelizacji ustawy o drogach publicznych oraz innych ustaw, wskazują, że za zmianą operatora Krajowego Systemu Poboru Opłat (KSPO) nie pójdzie zmniejszenie kosztów jego funkcjonowania ani poprawa jego funkcjonalności. Argument o lepszym wykorzystaniu "aktywów przejętych przez GITD od GDDKiA", pokazuje, że za rok Inspekcja Transportu Drogowego po prostu przejmie istniejący system od obecnego operatora. Trudno bowiem się spodziewać, że w czasie o połowę krótszym od założonego (przetarg na nowego operatora, prowadzony przez GDDKiA trwa już prawie rok i nadal nie wyłoniono jego zwycięzcy), nowemu poborcy myta uda się zbudować i bez zakłóceń wdrożyć nowy system - ocenia ekspert. - Wbrew obietnicom, jakie w zarysie zmian przedstawiło Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, system zarządzany przez ITD nie będzie tańszy od istniejącego ani niezależny od podmiotów zewnętrznych. Każde rozszerzenie sieci płatnych dróg będzie bowiem wymagało - tak jak obecnie - budowy kolejnych bramownic, które teraz trzeba będzie nabyć w ramach zamówienia publicznego. Już ponad rok temu, w raporcie „Odkorkować Polskę. Propozycja zrównoważonego systemu poboru opłat drogowych” wskazywaliśmy, że jest to największa bariera w rozwoju KSPO, co wynika z faktu, że polska sieć drogowa ulega dynamicznym zmianom, za którymi wciąż nie nadąża pobór opłat - przypomina ekspert. - Sam pomysł skierowania całości kontroli nad przewozami drogowymi w ręce jednej instytucji należy ocenić pozytywnie, jednak krótki czas na wdrożenie nowego rozwiązania poddaje w wątpliwość ewentualne korzyści z takiej zmiany - podsumowuje p. Jakubowski.

 

Źródło: cakj.pl

Opracował: GK

drukuj

poleć znajomemu

Aby dodać komentarz musisz się zalogować

Komentarze

Ten wpis nie posiada jeszcze komentarzy


  • 24 kwietnia 2009: Kolejny postulat UPR spełniony!!

    Zapraszamy do dyskusji korwin-mikke.blog.onet.pl
  • Mawashi - Odpowiedzialność właściciela

    Mawashi 10)Jak by bylo np. z rzekami czy morzami gdyby nie istnial sanepid,kapieliska nie bylyby kontrolowane czy sa zdatne do kopieli? xsior Kąpieliska byłyby prywatne i stosuje się tu to...
  • Płatne autostrady

    Od lipca w Polsce istnieje nowy sposób łupienia obywateli RP za pomocą elektronicznego systemu poboru opłat : http://www.rp.pl/artykul/690678-Kierowcy-uciekaja-z-platnych-autostrad.html Nie wiem...
  • Polskie drogi

    Jak sprywatyzować polskie drogi? Jeżeli wykupią je obywatele i każą płacić za przejazd, spowoduje to potężny paraliż komunikcyjny
  • Prywatne drogi

    To ma byc lepsze rozwiazanie od obecnego ? Zamiast placic haracz w paliwie bedziemy go placic prywaciarzom...
  • Rezerwaty Przyrody

    Witam serdecznie!!! Na wstępie chciałbym zaznaczyć iż popieram JKM i nowa prawicę choć z nie wszystkimi postulatami mógłbym się zgodzić. W kwesti ekonomi i gospodarki nie mam watpliwości, że macie...

Poczytaj również