Kontakt

Aby stale rozwijać portal, potrzebne są środki finansowe, wspomóż nas wpłacając dowolną sumę na konto:
Oficyna Konserwatystów i Liberałów
Ul. 3 Maja 100/1
05-420 Józefów
Numer konta: 58114020040000350235899194
Wiadomości
Konkurs
Magister PAFERE
PAFERE zaprasza do udziału w VI edycji konkursu Magister PAFERE
Newsletter

Darmowy newsletter z aktualnymi wiadomościami z Korwin-Mikke.pl w Twojej skrzynce e-mail.

25-12-2016 11:00:00

Miasta chcą kupić 600 tramwajów

FUTURO: Polskie miasta zamierzają kupić do 2023 r. ponad 600 nowych tramwajów, których szacowany koszt to 4-5 mld zł - informuje dziennik.pl.

 

Portal pisze, że paliwem do zakupów będą unijne dotacje na transport niskoemisyjny. W przypadku zamawiania taboru połączonego z budową nowych tras tramwajowych Bruksela może zwrócić polskim miastom nawet 85% wydatków.

Czy Bruksela nie wie, że w Polsce prąd wytwarza się z węgla, więc tranwaje są mniej ekologiczne niż autrobusy na diesla, bo dochodzą starty na przesyle prądu?

 

Źródło: dziennik.pl

Opracował: GK

drukuj

poleć znajomemu

Aby dodać komentarz musisz się zalogować

Komentarze

  • 25-12-2016 13:30:36 | odpowiedz
    "Czy Bruksela nie wie, że w Polsce prąd wytwarza się z węgla, więc tranwaje są mniej ekologiczne niż autrobusy na diesla, bo dochodzą starty na przesyle prądu?" (pisownia oryginalna)
    A czy redaktor GK nie wie, że elektrownie węglowe są poza miastem? Co nasmrodzą, to nasmrodzą, ale przynajmniej nie w centrum miast.
  • 25-12-2016 15:02:11 | odpowiedz
    kilka słów prawdy o przyszłości tramwajów i trolejbusów :

    "...Solaris Urbino 8,9 LE electric − prototypowy, niskowejściowy elektryczny autobus miejski, zaprezentowany po raz pierwszy jesienią 2011 roku. Został wyprodukowany przez przedsiębiorstwo Solaris Bus & Coach S.A. z Bolechowa koło Poznania. Powstały 3 egzemplarze prototypowe. Produkcja seryjna miała rozpocząć się w roku 2013. W 2014 dwa Solarisy tego typu zostały wyprodukowane dla MZK w Ostrołęce[1]. Od 2 września 2016 roku 4 autobusy Solarisa obsługuja linie 154 w Krakowie. Linia ta jest pierwszą linią w Polsce obsługiwaną wyłącznie przez autobusy elektryczne.
    Energia do zasilania silnika magazynowana jest w chłodzonych cieczą dwóch bateriach litowych o łącznej pojemności 120,9 kWh i napięciu znamionowym 600V, których dostawcą jest polska firma Wamtechnik. Maksymalny czas ładowania dwóch akumulatorów o łącznej masie 1400 kg z terminala ładowania 3x400V 63A wynosi 4 godziny i jest możliwy poprzez złącze plug-in firmy Walter. Doładowanie baterii możliwe jest również w trakcie jazdy pojazdu poprzez odzyskiwanie energii przy hamowaniu. Maksymalny zasięg wynosi 100 km, a autobus jest w stanie osiągnąć prędkość ograniczoną do 50 km/h..." cut!

    Jeżeli takie autobusy już jeżdżą, to po ch*j ładować pieniądze podatnika w tramwaje?

  • 22 IX A.D. 2009 - Dzień bez samochodu – czyli: jeszcze większe korki

    http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Dzien-bez-samochodu-czyli-jesz,2,ID391633517,n Czy komuś z szanownych współczytelników bloga z onetu udało się odnaleźć nagrania materiałów o których mówi JKM?
  • Zjednoczenie Polskiej Prawicy

    Wobec tego, że totalitaryzm zwany dalej Unią Europejską poczyna sobie już bardzo śmiało, już mamy prezydenta, nasze władze w kraju próbują z Polski uczynić unijne lenno, myślę że dzisiaj cała...
  • Wprowadzenie racjonalnego systemu

    To nie, arbitralnie, najstarsi, najlepiej wykształceni, najbogatsi, najczęściej występujący w mediach, najaktywniejsi, najreligijniejsi, najwyżsi rangą hierarchowie kościołów, najgłośniej...

Poczytaj również