Kontakt

Aby stale rozwijać portal, potrzebne są środki finansowe, wspomóż nas wpłacając dowolną sumę na konto:
Oficyna Konserwatystów i Liberałów
Ul. 3 Maja 100/1
05-420 Józefów
Numer konta: 58114020040000350235899194
Wiadomości
Konkurs
Kursy dla wolnościowców – ostatnie dni rekrutacji!
Polsko-Amerykańska Akademia Liderów to inicjatywa bardzo dobrze znana w polskim środowisku wolnościowym.  Swoją popularność zawdzięcza doświadczonej, zawsze wolnościowo nastawione...
Newsletter

Darmowy newsletter z aktualnymi wiadomościami z Korwin-Mikke.pl w Twojej skrzynce e-mail.

11-01-2017 21:45:00

Jeśli znajdą się pieniądze, powstaną koleje dużych prędkości

INFO: Jeśli znajdą się pieniądze, w Polsce powstaną koleje dużych prędkości - zapowiedział JE Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa z PiS.

 

Zdaniem ministra, z technicznego punktu widzenia projekt jest realny. Podkreślił, że polscy inżynierowie są w stanie stworzyć odpowiednie projekty, a firmy budowlane mogą je zrealizować. Minister przyznał jednak, że na razie nie ma źródeł finansowania inwestycji. Podkreślił, że jeśli się znajdą, projekt będzie można realizować. Portal bankier.pl podaje, że linia ma łączyć Warszawę z Łodzią, Kaliszem, Poznaniem i Wrocławiem. Pociągi rozwijałyby na trasie prędkość 350 km/h.

 

Źródło: bankier.pl

Opracował: GK

drukuj

poleć znajomemu

Aby dodać komentarz musisz się zalogować

Komentarze

  • 11-01-2017 23:43:31 | odpowiedz
    bez JOWów to te pociągi się na pewno wykoleją, co nie? sinceritasy i inne brudasy?
  • 11-01-2017 23:53:07 | odpowiedz
    Dlaczego minister patrzy z technicznego punktu widzenia? Od tego są inżynierowie. Minister niech lepiej popatrzy z prawnego i podatkowego punktu widzenia i zastanowi się, dlaczego nikt tego nie robi mimo, że się da.
    Jaka cześć tych brakujących pieniędzy jest potrzebna na sprawy techniczne, jaka na administracyjno-podatkowe, a jaka na realizację niepotrzebnych z technicznego punktu widzenia procedur biurokratycznych? I dodatkowo na straty z powodu opóźnienia zwrotu inwestycji.
    • 13-01-2017 01:39:30 | odpowiedz
      dokłądnie, to jest kwestia strategii, decyzji na odpowiednim szczeblu a potem zapewnienia finansowani, to nie jest problem techniczny.
      technicznie to przed II wojną światową parowozy jeździły szybciej niż dzisiejsze składy elektryczne. no ale przez 70 lat torowiska się trochę poniszczyły więc jezdzi się teraz wolniej niezależnie od lokomotywy.

  • Wyższe pensje urzędników, by nie byli podatni na łapówki::o

    Nie raz chyba słyszeliście w TV jak to się mówiło, że politykom, urzędnikom i innym tego typu ludziom należy dać podwyżki, by nie brali łapówek. Tylko jak trzeba być zaślepionym i głupim, bo po...
  • Demokracja władza ludu czy jego niewola

    Definicje Demokracji na pewno każdy zna i jej idee. Lecz to co jest na świstku papieru a w rzeczywistości to 2 różne rzeczy. Jakie szanse ma przeciętny Kowalski z zarobkiem 2000 zł netto na...
  • Gdzie uciekać z naszej pięknej ojczyzny.

    Mam pytanie. Jestem młodym przedsiębiorcą, moja frustracja związana z prowadzeniem firmy w Polsce i przerażającym upadkiem kultury europejskiej skłania mnie do ucieczki z kraju. Brak...
  • 20 kwietnia 2009: Uderzmy na Hiszpanię!

    Zapraszamy do komentowania wpisu dostępnego pod tym linkiem: http://korwin-mikke.blog.onet.pl/
  • Naprawa Państwa - od czego zacząć?

    Wątek może trochę z innej beczki ale wydaje mi się że po tej dyskusji możemy przedstawić kolejne propozycje ustaw. Wyobraźmy sobie że UPR wygrywa wybory, rządzi samodzielnie i zaczyna naprawiać...
  • Prywatna kolei

    oto jakie argumenty mógłbym wytoczyć w tv przeciwko prywatyzowaniu kolei w rozmowie ze zwolennikiem wolnego rynku: 1. jak PLK będzie prywatne, to pociągi będą jeździć tylko tam, gdzie to się...

Poczytaj również