Cuda socjalizmu, bękarty kapitalizmu.

Wysłane przez laminim 

13-02-2010 - 20:52:45

W dyskusjach z socjalistami, (lub ludźmi socjalistycznie wychowanymi) czyli dosyć często przychodzi mi wysłuchiwać pewnych powtarzających się fraz.
1. "Korwin-Mikke to idiota" ostro, głośno, wyprzedzająco. Hehe... ok, nie pytajcie dlaczego, wczoraj się dowiedziałem że dlatego że żeby kogoś wsadzić trzeba mu udowodnić winę a Korwin Mikke powsadzał by wszystkich grinning smiley Właśnie dlatego Gazeta Wyborcza jest po prostu wrogiem i trzeba się bronić przed treściami tam propagowanymi, ale mniejsza z tym.
2. Kraje zachodu prosperują cudownie dzięki socjalowi.
3. W krajach zachodnich socjal jest na wysokim poziomie i to jest OK, nie to co u nas.
4.Szwecja jest idealnym przykładem tego że socjalizm jest najlepszy.
5. W Ameryce Południowej jest pełen kapitalizm i tam mamy mafie ścinające ludziom głowy i wojny narkotykowe i porwania.

Chodzi mi o to że na pytania 2-5 zazwyczaj odpowiadam "nie wiem". Chciałbym się zapytać czy znacie jakieś źródła które by to tłumaczyły. Książki, lub filmiki, filmy.

14-02-2010 - 22:32:49

Tak:

1. Na jakiej podstawie mówisz, że p.Janusz Korwin-Mikke to idiota? Podaj jeden jego pogląd, z którym się nie zgadzasz. P. Janusz Korwin-Mikke chce powsadzać ok. 80% obecnej klasy politycznej za złamanie obecnie obowiązującego prawa. Posiłkować można się wypowiedziami JKM.

2. Francja i Niemcy mają duże długi i problemy socjalne z imigrantami. Niemcy od 5 lat rozwijają się w tępie ~-1%-1%. Można się tu posiłkować "NCz", w którym jest dużo o RFN.

3. Jest na wysokim i dlatego rozwój patrz punkt 2.

4. Proszę się posiłkować "Postępem po Szwedzku" i faktem, że karano ich kiedyś obcinaniem rąk za kradzież.

5. Nie ma tam kapitalizmu. Gdyby był nie było by mafii narkotykowych, bo każdy mógłby handlować.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dziewiczość lasu świadczy o impotencji wiatru!

13-04-2010 - 17:32:06

Cytuj
Vince
Tak:
5. Nie ma tam kapitalizmu. Gdyby był nie było by mafii narkotykowych, bo każdy mógłby handlować.

Nie wydaje mi się to dobrą odpowiedzią. Handlować to tam może każdy po przekupieniu policjanta, tyle, że gangi i kartele kontrolują cały handel narkotykami. Prywatny handlarz bez zgody kartelu nie pożyje długo. W Ameryce Południowej wolny rynek panuję, oczywiście - nie taki o którym chcielibyśmy słyszeć. Moim zdaniem jest to przyczyna słabej pozycji państw w tamtym regionie - kiepskiego przestrzegania prawa, korupcji, słabej pozycji policji. Ameryka południowa jest dla mnie bardziej przykładem anarchii i tego że jednak nie należy popadać w liberalne skrajności:

Polecam reportaż Wojciecha Cejrowskiego z Iquitos.
(polecam zwłaszcza wszystkim myślącym, że skrajny liberalizm gospodarczy jest przyczyną wyłącznie 17% wzrostu gospodarczego, powstawania super- wieżowców oraz, nowoczesnej technologii )
http://www.tvp.pl/styl-zycia/podroze/boso-przez-swiat/wideo/oaza-wolnosci/52706

Hałas na ulicach spowodowany jest brakiem tłumników (p. Cejrowski wspomina o tym w pewnym momencie, nie jestem pewien czy w tym odcinku). Tłumniki powodują zwiększone zużycie paliwa, wiec nikt tam ich nie używa, a żadnych norm nie ma wiec ludzie jeżdżą bez tłumników. Żaden kierowca się nie przejmuje tym że on (jak i sąsiad jak i każdy mieszkaniec - nawet ten co słuch chciałby mieć!) za 20 lat będzie głuchy....
No cóż, kwestia poglądów, ja jednak wolałbym mieć jakieś normy emisji dzwięku dotyczące samochodów.
Fanatyzujący forumowicze powinni to przemyśleć.

13-04-2010 - 18:22:33

Cytuj
pay4sins
Prywatny handlarz bez zgody kartelu nie pożyje długo.

No wlasnie. Kapitalizm polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o posiadany kapital, a nie o sile fizyczna.

2. Kraje zachody prosperowalby o wiele lepiej bez socjalu. Patrz Chiny obecnie, albo Republika Zjednoczonych Prowincji Niderlandow. Dzieki wolnosci w bardzo krotkim czasie zdominowala handel.

3. Socjal zrownuje wszystkich ludzi. Premiuje wspolnote. Zaprzecza ambicjom i wolnej woli jednostki. Jezeli ktos to lubi albo twierdzi, ze ludzie to glupki i nalezy im odebrac wolna wole, to juz koniec rozmowy.

4. Szwedzi tez mogliby sie rozwijac szybciej. System szwedzki jest nie do powielenia dzieki nienagannej uczciwosci Szwedow i ich przekonaniu o koniecznosci dzialania we wspolnocie. Nie wszedzie ludzie mysla i zachowuja sie jak Szwedzi.

5. Co do Ameryki Pld., to odnioslem sie juz poprzednio. To zaden kapitalizm. To prawo silniejszego, a nie prawo wlasnosci. Kapitalizm=prawo wlasnosci.

14-04-2010 - 14:47:14

Cytuj
Liwiusz
Prywatny handlarz bez zgody kartelu nie pożyje długo.


No wlasnie. Kapitalizm polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o posiadany kapital, a nie o sile fizyczna.

2. Kraje zachody prosperowalby o wiele lepiej bez socjalu. Patrz Chiny obecnie, albo Republika Zjednoczonych Prowincji Niderlandow. Dzieki wolnosci w bardzo krotkim czasie zdominowala handel.

podawanie przykladu Chin jako panstwa kapitalistycznego czy ( sic ! ) wolnosciowego jest lekkim przegieciem

dlaczego ? otoz, panstwo kapitalistyczne to takie gdzie najwazniejszy jest kapital ALE i swobodne kapitalem DYSPONOWANIE a tego w Chinach nie ma, nie ma czegos takiego jak swoboda zawierania umow czy dysponowania majatkiem, podczas ostatniej Olimpiady w Bejingu przychodzila policja i wyrzucala ludzi z ich mieszkan nie wyplacajac im zadnego odszkodowania, co to ma wspolnego z panstwem wolnosciowym czy kapitalistycznym czy juz w ogole panstwem prawa ? a jakos osobiscie nie wyobrazam sobie kapitalizmu bez panstwa prawa

Cytuj
Vince
1. Na jakiej podstawie mówisz, że p.Janusz Korwin-Mikke to idiota? Podaj jeden jego pogląd, z którym się nie zgadzasz. P. Janusz Korwin-Mikke chce powsadzać ok. 80% obecnej klasy politycznej za złamanie obecnie obowiązującego prawa. Posiłkować można się wypowiedziami JKM.

kolega nie napisal ,ze uwaza JKM za idiote tylko, ze w dyskusji z socjalistami i socjaldemokratami slyszy takowe inwektywy kierowane w strone JKM

co do Szwecji to panstwo to jednak ewenement swiatowy ale na to wszystko naklada sie wiele spraw, wszak ichniejsi socjalisci rzadza od wojny az do teraz ( z 3 czy 4 przerwami na ichniejszych konserwatystow ktorzy jednak glebszej likwidacji "socjalu" nie robili ), szwedzka mentalnosc ( nalezy pamietac, ze do czasu otwarcia granic dla imigrantow byl to bardzo maly i dosyc zamkniety w sobie narod a wiec tzw. "poczucie wspolnoty " przybieralo szczegolna role, i do tego jeszcze te slynne ucinanie rak za przestepstwa, nalezy tez pamietac,ze w krajach polnocnych ( nie chce uzywac okreslenia Skandynawia bo to tylko Szwecja i Norwegia ) goscinnosc w przeciwienstwie do Polski czy Niemiec byla nieraz kwestia zycia czy smierci, zreszta sprowadzanie dyskusji o systemie spolecznym w Szwecji do przyslowiowego "socjalu" to zawezanie sprawy



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 14-04-2010 14:53 przez Monsieur_Joseph.

14-04-2010 - 15:18:38

Cytuj
Monsieur Joseph
podawanie przykladu Chin jako panstwa kapitalistycznego czy ( sic ! ) wolnosciowego jest lekkim przegieciem

Prosze, badz bardziej precyzyjny. Ja wcale nie napisalem, iz Chiny sa panstwem kapitalistycznym lub wolnosciowym. Sa panstwem gdzie jest mniej socjalu niz w UE. Tylko tyle. Tak mi wynika z artykulow, gdzie dziennikarze placza nad losem biednych Chinczykow piszac jak panstwo malo im zapewnia. Poza tym moze sie myle. Moze masz racje Ty i rzeczywiscie ChRL daje mieszkancom taka "opieke" jak w UE. Nigdy nie bylem w Chinach.

14-04-2010 - 19:25:58

no to ,ze w Chinach jest duzo mniejszy socjal niz w UE to fakt ale to wcale nie oznacza,ze Chiny to panstwo kapitalistyczne
podobnie jak taka XV wieczna Francja, raczej tam socjalu nie bylo a przeciez trudno nazwac XV wieczna Francje kapitalistyczna winking smiley
wiem wiem o co chodzi tylko tak lubie precyzowac posty; gwoli scislosci rzecz jasna winking smiley

06-05-2014 - 11:15:44

Dzień dobry, jestem po raz pierwszy na tym forum. Normalnie tylko czytam, ale tu postanowiłem podrzucić linka

4.Szwecja jest idealnym przykładem tego że socjalizm jest najlepszy.

Tak apropos Szwecji, niedawno przeczytałem zbiór reportaży pana Macieja Zaremby Bielawskiego pt. "Polski hydraulik i inne opowieści ze Szwecji" (Wydawnictwo Czarne), znakomitego polskiego reportażysty, który opuścił Polskę w 1968 roku i obecnie mieszka w Szwecji.
Opisy tego, co się dzieje w Szwecji, to jakby to czego zalążki (?) widzimy w Polsce. Świetnie zdiagnozowane, np. znieczulicy społecznej i poszukiwania zawsze oparcia w Państwie. Autor potrafi spojrzeć na problem emigracji z dwóch stron, a tak naprawdę pokazuje bezwład instytucji, które się miały tym zajmować. Dostrzega też wzrost ksenofobii wśród Szwedów, ale w przeciwieństwie do innych szuka ich przyczyn i znajduje. Tytułowy "polski hydraulik" to równocześnie przypowieść pierwsza o szwedzkich związkach zawodowych, które "działając w imieniu tych biednych robotników z Łotwy" de facto doprowadzają do wyrzucenia ich ze Szwecji.
Są też opowieści o opiekunkach społecznych, które "z zasady" mają zakaz nawiązywania emocjonalnych więzi z podopiecznymi, aby nie doszło do nadużyć. Tzn. wszystkim pacjentom ma być okazywana taka sama "sympatia" (co w istocie oznacza obojętność), a "przypadki trudne", np. osoby upośledzone psychicznie usuwa się z widoku pod byle pretekstem (np. bo okazują złość, przeklinają lub plują, a to "stresuje" pracowników), a nawet wsadza do więzienia, bo przeszkadzają w czasie przerw na kawę pracownikom społecznym. Z kolei osoby, które pomagają "z serca" osobom starszym, są z góry podejrzewane o interesowność (no bo jak inaczej ?), a często sekowane przez zarząd i resztę jako "osoby konfliktowe", bo działają inaczej niż inni.
Popularne są też "chorobowe" brane przez pracowników, którzy są "w stresie", "bo społeczeństwo nawaliło" : padał deszcz albo autobus się spóźnił.

W Szwecji przestępców traktuje się jak osoby psychiczne, natomiast osoby psychiczne jak przestępców, tych pierwszych wsadza się do ośrodków psychiatrycznych, drugich do więzień. Chyba tylko w Szwecji istnieje takie pojęcie sądowe jak "skazany na troskę" (sentenced to care). Kiedy człowiek to czyta, to naprawdę Orwell albo Kafka to za mało powiedziane.
Powodem tego jest, że skasowano w latach 60tych takie pojęcia jak "wina", "odpowiedzialność" człowieka za własne czyny.

Jako taki bonus (ostatni rozdział), tylko pośrednio związany ze Szwecją to opis niebywałej (>? winking smiley) korupcji w "niepodległym" Kosowie pod egidą ONZ. Już po dwóch latach rządów "chroniących demokrację", rodowici Kosowianie mają szczerze dość tej opieki. Ci z nich, którzy uwierzyli w "zachodnie standardy demokracji" o fundamentalnych zasadach i chcieli zgłosić przypadki korupcji do samego Kofi Anana, odbijają się o mur skorumpowanej narzuconej z zachodu biurokracji (sama sobie sterem, żeglarzem i okrętem), gdy tymczasem egzotyczni przedstawiciele (z Bangladeszu, Gwinei, you name it) z ONZ żerują na sytuacji.

Redaktor Adam Michnik poleca smiling smiley



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 06-05-2014 11:25 przez redutnik.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Janusz Korwin-Mikke - Internetowa Strona Autorska / Forum - Statystyki

Globalne
Wątki: 6247, Posty: 45437, Użytkownicy: 14785.
Ostatnio dołączył/a Eksterminator.


Statystyki tego forum
Wątki: 79, Posty: 412.